חוקר פרטי דרושים

אל תאכזבו את האינטואיציות שלכם! אין סוד שלא ניתו לגילוי!

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:

חוקר פרטי דרושיםהחלטתם להיכנס לעולם החקירות הפרטיות ואחד הדברים החשובים ביותר עבורכם כעת הוא למצוא עבודה שבה תוכלו לרכוש ניסיון וללמוד את המקצוע לעומק. בחיפוש פשוט תוכלו לגלות שלתפקידי חוקר פרטי דרושים גם מתמחים וגם חוקרים מורשים וכדאי שתבינו את ההבדלים בין שני אלה מראש. מהו מתמחה בתחום החקירות הפרטיות? האם מדובר בתחום שדורש בכלל התמחות? ומתי תוכלו להשתלב במשרד חקירות בתור חוקרים פרטיים מן השורה או לחילופין, להקים משרד חקירות עצמאי משלכם? על כך בשורות הבאות.

 

האם יש דבר כזה התמחות בתחום החקירות הפרטיות?

התשובה היא בהחלט כן. מסלול ההכשרה של חוקר פרטי מתחיל ברכישת השכלה רשמית במסגרת לימודים שאורכים כ-100 שעות אקדמיות במסגרת מוסדות לימוד המוכרות על ידי משרד המשפטים לעניין זה ומבוססות על תכניות לימודים המוכרות על ידי לשכת החוקרים הפרטיים. לאחר השלמת הלימודים אתם הופכים לבעלי דיפלומה בתחום, אך אתם עדיין לא חוקרים פרטיים מורשים. בכדי להשלים את התהליך, יהיה עליכם להשלים שלוש שנות התמחות במשרד חקירות פרטיות ולבסוף לעבור בחינה של משרד המשפטים. רק לאחר שתשלימו את שלושת השלבים האלה תוכלו להפוך לחוקרים פרטיים מורשים ולהשתלב בתחום, בין כשכירים ובין כעצמאיים. בהתאם לכך, בחיפוש משרה בתחום, תולכו למצוא משרדים שבהם למשרת חוקרים פרטים דרושים מתמחים בלבד בעוד אחרים מחפשים חוקרים פרטיים מורשים.

מה ההבדל בין מתמחה חוקר פרטי ובין חוקר מורשה?

בשורות שלעיל פירטנו את ההבדלים הרשמיים בין מתמחה בתחום החקירות הפרטיות ובין חוקר פרטי מורשה, אך ישנם כמובן הבדלים גם באופי העבודה שמבצע כל אחד מהם. מתמחה בדרך כלל אינו מנהל חקירה באופן עצמאי והוא בדרך כלל מנוי על משימות זוטרות של החקירה. ככל שהמתמחה רוכש יותר ניסיון, כך הוא מקבל משימות מורכבות יותר ועובד בצורה עצמאית יותר, עד שבשלבים האחרונים של ההתמחות הוא מתפקד כבר כחוקר פרטי לכל דבר ועניין. לעומת זאת, חוקר פרטי מורשה הוא איש מקצוע שעבר את כל השלבים המקצועיים הנדרשים ולכן משתלב כבר מלכתחילה בעבודת חוקר פרטי מלאה, לרבות ניהול תהליכי חקירה באופן עצמאי וביצוע משימות חקירה מורכבות, הן במשרד והן בשטח.

 

האם יש בכלל עבודה בתחום חוקרים פרטיים?

התשובה היא בהחלט כן. עולם החקירות הפרטיות הוא עולם דינמי מאוד המשרת אנשים פרטיים, גופים עסקיים, גופים פוליטיים ואפילו רשויות ציבוריות. תחום החקירות הפרטיות כולל בתוכו מספר תחומי התמחות כמו חקירות של יחסי אישות, חקירות בסוגיות בעלות אופי פלילי, מודיעין עסקי, מודיעין פוליטי ועוד. הצורך באנשי מקצוע מוכשרים ובעלי יכולות, הוא צורך אמיתי שכמעט ואינו נגמר, ולכן קיים ביקוש כמעט תמידי בתחום זה, לחוקרים פרטיים מורשים כמו גם למתמחים בתחילת דרכם. מעבר לכך, במסלול ההתפתחות של חוקר פרטי דרושים חוקרים פרטיים שכירים למשרד חקירות הוא לא המסלול היחיד שעומד לרשותכם. לפניכם עומדת גם האפשרות לפתוח משרד עצמאי משלכם, אם כי במקרה הזה יהיה עליכם לשקול את הדברים לא רק מנקודת המבט המקצועית, אלא גם מזו העסקית והפיננסית.

הקמת משרד חקירות פרטיות הוא תהליך של הקמת עסק לכל דבר ועניין, תהליך שדורש השקעה פיננסית, השקעה בפיתוח ורכישת יכולות, רכישת לקוחות ובניית בסיס לקוחות ובהמשך לכך ניהול כולל של העסק. אם יש לכם את היכולות הללו, אתם בהחלט יכולים לפנות לערוץ של פתיחת עסק עצמאי בתחום החקירות הפרטיות, כל עוד אתם מבינים שמולכם עומדים גופים מנוסים וגדולים המתמחים בתחום ויעמידו בפניכם תחרות קשה ללא הרף.

משרד חקירות דרושיםאם זה עתה השלמתם את הלימודים שלכם בתחום החקירות הפרטיות, אתם מן הסתם יודעים שיהיה עליכם להשלים תקופת התמחות של שלוש שנים עד שתוכלו להפוך לחוקרים פרטיים מורשים. בשלב הזה, יהיה עליכם למצוא משרד חקירות שעבורו נדרשים מתמחים ולא, או לא רק, חוקרים פרטיים מורשים. הבשורה הטובה היא שכמעט לכל משרד חקירות דרושים מתמחים בשלבים הראשונים של רכישת המקצוע. הבשורה הפחות טובה היא שבמסגרת תפקידכם כמתמחים, לא תוכלו לבצע עבודות חקירה מלאה ומורכבות באופן עצמאי וגם לא תרוויחו כפי שמרוויח חוקר פרטי מורשה, אבל זה רק יכול לחזק את הפוטנציאל שעוד עומד לפניכם לכשתסיימו את שלב ההתמחות.

 

משרד חקירות דרושים – מה ההבדל בין מתמחה ובין חוקר פרטי?

ובכן, תהליך הרישוי של חוקרים פרטיים הוא תהליך המורכב משלושה שלבים. השלב הראשון הוא השלמת הלימודים הרשמיים במסגרת מוסד לימודים מוכר ועל בסיס תכנית לימודים שמוכרת על ידי משרד המשפטים ולשכת החוקרים הפרטיים. לאחר השלמת הלימודים, שאורכים בדרך כלל כ-100 שעות לימוד אקדמיות, יהיה עליכם להשלים תקופת התמחות בת 3 שנים בכל אחד ממשרדי החקירות המורשים הפועלים בישראל. לבסוף, יהיה עליכם לעבור בחינה של משרד המשפטים, שהצלחה בה תעניק לכם את הרישיון המיוחל, שיאפשר לכם להתחיל לעבוד כחוקרים פרטיים מורשים. כפי שניתן להעריך, בשלב ההתמחות, לא תוכלו לבצע עבודה טיפוסית של חוקר פרטי מורשה, ממש כפי שעורך דין מתמחה לא מקבל על עצמו ניהול עצמאי של תיקים משפטיים במשרד בו הוא מבצע את ההתמחות.

בשלבים הראשונים של ההתמחות, אתם יכולים לצפות לעבודה שהיא בעיקרה משרדית ומעט עבודה בשטח, אם כי המכנה המשותף של כל המשימות שיוטלו עליכם הוא שמדובר במשימות פשוטות יחסיות בעלות אופי זוטר. לעיתים אתם פשוט תצפו בנעשה רק כדי ללמוד את המקצוע, מבלי לקחת חלק פעיל באקט החקירה הספציפי. ככל שתרכשו יותר ניסיון, יואצלו עליכם יותר סמכויות ויותר משימות מורכבות עד לשלבים האחרונים של תקופת ההתמחות, אז כבר תוכלו לתפקד ממש כמו חוקרים פרטיים מורשים, אם כי עדיין תהיו בפיקוח מלא של חוקר פרטי מורשה על פי חוק. לאחר קבלת הרישיון, תוכלו כבר לתפקד כחוקרים פרטיים "על מלא", וגם בשלב הזה כדאי לדעת שלכל משרד חקירות דרושים חוקרים פרטיים מורשים, כך שעבודה לא צפויה להיות חסרה לכם.

מה אתם צריכים לשקול לפני הצטרפות למשרד חקירות?

עולם החקירות הפרטיות הוא עולם דינמי מאוד וגם רחב ומגוון מאוד. בעולם זה קיימים מספר תחומי התמחות וישנם משרדי חקירות שמתמחים בתחום אחד או שניים ספציפיים. אתם מבחינתכם רוצים לבחון את תחומי ההתמחות של משרד החקירות שאתם בוחנים ולהחליט האם מתאים לכם לעסוק בתחום זה. כך למשל, ישנם משרדי חקירות המתמחים ספציפית בחקירת מקרים של יחסי אישות. תחום זה אמנם נחשב לתחום מאוד צבעוני ומאתגר, אבל הוא לא מתאים לכל אחד. ישנם תחומי התמחות שונים כמו מודיעין עסקי, מודיעין פוליטי, מודיעין כלכלי וכדומה, ואולי תחומים אלה יתאימו לכם יותר מאחרים. על כן, לפני שאתם מחפשים משרד חקירות ועל אף שלכל משרד חקירות דרושים חוקרים פרטיים, אתם בהחלט רוצים לבחון תחילה את הציפיות שלכם מהמקצוע החדש ובכלל זה את התחום שבו אתם רוצים להתמחות כמו גם את התחומים שמהם אתם רוצים להתרחק. בהמשך לכך, תוכלו לנהוג כמו כל איש מקצוע המצטרף למשרד חדש, לבצע משא ומתן על השכר שלכם, על היקף הסמכויות שלכם ועל תכנית קידום שתוענק לכם.

בחיפוש פשוט אחר חוקר פרטי לביצוע חקירה מכל סוג שהוא שנדרש לכם, תוכלו לגלות שעומדות בפניכם לא מעט אפשרויות. בישראל פועלים אלפי חוקרים פרטיים וכל אחד מהם מוסמך ומורשה לבצע את כל הסוגים של חקירות פרטיות. יחד עם זאת, את החיפוש שלכם אחרי חוקר פרטי, חשוב מאוד לדייק לפי תחומי התמחות והתאמת תחומי ההתמחות לסוג החקירה הספציפית שאותה אתם רוצים לבצע. התאמה כזאת, מעבר לחיפוש דרוש חוקר פרטי פשוט, תאפשר לכם גם להשיג תוצאות טובות יותר של החקירה וגם לשלם עליה מחיר הוגן יותר. איך ולמה? על כך תוכלו לקרוא בשורות הבאות.

סוגי התמחות בעולם החקירות הפרטיות

עבור מרביתנו, התמונה הראשונה שעולה לראש כאשר אנו חושבים על חוקר פרטי, היא התמונה של חוקר היושב במכוניתו, עוקב אחר האובייקט שלו ומצלם אותו במצלמה בעלת עדשה גדולה. בדרך כלל נדמיין את החוקר כשהוא עוקב אחרי אישה או גבר במסגרת חקירה בתחום של יחסי אישות. יחד עם זאת, עולם החקירות הפרטיות הוא עולם רחב הרבה יותר וכולל בתוכו כל סוג של חקירה בכל נושא, או במילים אחרות כל נושא שתרצו לחקור בצורה מקצועית ושההגעה למידע לגביו היא אינה טריוויאלית ופשוטה לכל אדם. בעולם החקירות הפרטיות ישנם תחומי התמחות שונים שהמרכזיים שבהם הם יחסי אישות, חקירות כלכליות, חקירות רפואיות, חקירות עסקיות ומודיעין עסקי, חקירות פוליטיות ומודיעין פוליטי, חקר שוק ומתחרים ואפילו ריסרצ' כללי של מידע.

מדוע חשוב לבחור את החוקר הפרטי המתאים?

אז כרגע יש נושא מסוים שמטריד אתכם ואתם רוצים לחקור אותו וכל מה שאתם יודעים הוא שלטובת העניין דרוש חוקר מקצועי. כפי שאמרנו קודם לכן, זה לא רק שדרוש לכם חוקר אלא דרוש חוקר פרטי בעל ההתמחות הנכונה לכם. כך למשל, לא הייתם שוכרים חוקר שמתמחה ביחסי אישות ובגידות, כדי לבצע חקירה כלכלית סביב חייב שחייב לכם כסף או סביב שותף עסקי שאתם חושדים בו בפעילות אסורה. בחירה כזאת, הייתה מולידה תוצאות רעועות למדי וגם הייתה עלולה לחשוף אתכם בפני האובייקט שאותו אתם חוקרים. מצד שני, גם לא הייתם רוצים לשכור חוקר המתמחה חקירות רפואיות כדי למצוא לכם פרטים בסיסיים על חברה בע"מ. במקרה כזה, סביר להניח שהחוקר היה עומד במשימתו במלואה, אבל זה היה עולה לכם יותר, פשוט מכיוון שמבחינת החוקר לא מדובר בתחום ההתמחות שלו ולכן נדרש לו יותר זמן ומאמץ להגיע אל המידע הנדרש. אם אתם לא רוצים לשלם יותר ממה שצריך ואם אתם לא רוצים לקבל פחות ממה שאתם מצפים לו, חשוב שתבחרו בחוקר הפרטי הנכון, שמגיע מתחום ההתמחות הנכון ביחס לסוג החקירה שאותה אתם רוצים לבצע.

איפה אפשר למצוא חוקר פרטי כזה?

ובכן, אתם יכולים פשוט לפרסם מודעת דרוש חוקר פרטי בלוחות מודעות דרושים ותתפלאו לשמוע שחוקרים פרטיים עוקבים באופן רציף אחרי הלוחות האלה בכדי למצוא לקוחות חדשים. יחד עם זאת, יהיה זה נכון יותר מבחינתכם לוותר על הרעיון של דרוש חוקר ולפנות לערוץ של המלצות וחוות דעת מקצועיות שאותן תוכלו לקבל מחברים, בני משפחה, מכרים ורצוי מאנשים שקשורים איכשהו לתחום ושעל דעתם אתם סומכים. כמו כן, כדאי להיכנס לאתר האינטרנט של משרדי חקירות מובילים ולחפש חברה המתמחה בתחום הספציפי הרלוונטי לכם, ובכל מקרה, לפני שאתם עושים את הבחירה הסופית ודאו שאתם בוחרים חוקר פרטי שמחזיק בהתמחות הנכונה ביחס לסוג החקירה שאותה אתם רוצים לבצע – זה לפני הכל.

חוקרים פרטיים דרושים

חוקרים פרטיים דרושים

תחום החקירות הפרטיות הוא תחום שעומד בדרך כלל בצללים, אך נחשב לתחום חשוב מאוד מעולם החוק והמשפט בכל מדינה, הן החוק והמשפט של האזרח מול המדינה והן החוק והמשפט שבין אדם לחברו. פעילות החוקרים הפרטיים בישראל מנוהלת על ידי לשכת החוקרים הפרטיים, שגם מעורבת בכל מסלולי הלימודים וההכשרה של חוקרים פרטיים.

בדיקה סטטיסטית פשוטה תגלה לכם שחלק ניכר מזירת החוקרים הפרטיים, ולא רק בארץ אלא בעולם עולו, מורכבת מחוקרים לשעבר במשטרה או במשטרה הצבאית. העניין הוא שמקצוע החוקר הפרטי יכול להתאים לכל אדם, גם כזה שלא היה לא כל ניסיון בתחום במסגרות ממשלתיות, צבאיות או ציבוריות אחרות. חוקרים פרטיים דרושים תמיד ולמגוון רחב של משימות חקירה במגזר הפרטי וגם במגזר הציבורי והפוליטי. אם אתם מחפשים מקצוע, אם אתם בוחנים נתיבים שונים לפיתוח קריירה לחיים, עולם החקירות הפרטיות הוא עולם מעניין, מסקרן ומאתגר מאוד שיכול להתאים לכם.  אז מי יכול להיות חוקר פרטי? איך נכנסים לתחום ללא רקע קודם? מה נדרש בכדי להקים משרד חקירות עצמאי והאם זהו בכלל מסלול נכון, או שכדאי יותר להשתלב במשרד חקירות פעיל? האם דרושים חוקרים פרטיים למשרדי חקירות על בסיס קבוע? על שאלות אלו ועוד, תוכלו למצוא את התשובות ממש כאן בשורות הבאות.

 

אז מי יכול להיות חוקר פרטי?

חוקר פרטי הוא מקצוע שיכול להיות מאוד מתגמל וגם מאוד מאתגר, מעניין ומספק. יחד עם זאת, מדובר במקצוע שלא מתאים לכל אחד, או אם לדייק, מקצוע שמתאים לאנשים מסוימים יותר מאשר לאחרים. אחת ההנחות הרווחות היא שעבודת החוקר הפרטי מתאימה במיוחד לאנשים שהם רודפי צדק ואוהבים לפעול בתוך הצללים. הנחה זו היא נכונה בעיקרה, אבל חשוב להבין שחוקרים פרטיים עשויים להיות מעורבים בתהליכים שבהם אין הרבה צדק ואולי אף לבצע את עבודתם לפעמים מתוך הבנה שהם בצד הלא נכון של הצדק. בסופו של דבר, תפקידו של החוקר הפרטי הוא לחקור אירועים ולהביא ראיות עבור הלקוח ששוכר אותו. במקרים רבים מדובר בלקוח שרוצה לעשות צדק ונדרש לראיות לשם כך, ובמקרים אחרים אופי העבודה לא מעניק תחושה של צדק עליון. זהו חלק מהמקצוע וכל חוקר פרטי צריך להכיר בכך שגם מקרים אלה הם חלק מהעבודה. אז אם אתם רודפי צדק, אם אתם אוהבים לפעול במחשבים ולא אל מול אור הזרקורים, הרי שמודעות דרושים חוקרים פרטיים יכולות מאוד להתאים לכם.

אבל בכך זה לא מסתיים. חוקר פרטי צריך להיות גם אדם בעל תחכום מחד ובעל דחף לעשייה מאידך. עבודתו של החוקר הפרטי עלולה לגלם בתוכה סיכונים, החל מסיכונים פשוטים לאגו וכלה בסיכוני חיים, וכל חוקר פרטי שיוצא למשימה, חייב להיות מסוגל לעמוד בסיכונים הללו מתוך שאיפה ברורה להשיג את המטרה שלשמה הוא נשכר. יחד עם זאת, חשוב לציין שחוקר פרטי עדיין כפוף לחוק וחייב לפעול במסגרת החוק. זה בסדר לעבוד בשולי החוק, או על קצה החוק, אבל עדיין בתוך גבולות החוק, וכך גם פועלים רובם המכריע של החוקרים הפרטיים. אחרי שאמרנו את זה, חוקר פרטי הוא לאו דווקא איש השטח שאותו אנו נוטים לדמיין. בעולם החקירות דרושים חוקרים פרטיים שגם יודעים לחשוב, לנתח מידע, לבצע אנליזות ולתכנן אסטרטגיות פעולה. ישנם חוקרים פרטיים שיודעים להפיק הרבה מאוד ערך מתוך המשרד שלהם ויודעים לבצע את עבודת השטח בצורה מאוד נקייה ופשוטה, בזכות יכולות החשיבה שלהם. אבל גם זוהי דרישה שאפשר להתייחס אליה בבחינת השאלה למי זה מתאים, ואם אתם לא אנשי השטח האולטימטיביים שמסכנים את עצמם בפינות רחוב, אתם לפחות צריכים להיות אנשי תחכום ואנליזה, שיודעים לייצר ערך באמצעות החשיבה שלהם.

רישיון חוקר פרטי

נושא הרישוי של חוקרים פרטיים הוא נושא שמוגדר היטב בחוק והרשות האחראית על נושא זה היא משרד המשפטים. ככלל, על פי הוראות החוק, בכדי להפוך לחוקרים פרטיים יהיה עליכם להשלים לימודים רשמיים שנמשכים בדרך כלל 100 שעות אקדמיות שיכולות להתפרש על פני מספר חודשים עד שנה, בהתאם למינון וקצב הלימודים בכל מסלול. השלמת הלימודים מעניקה לכם למעשה דיפלומה מקצועית בתחום החקירות הפרטיות, אך אינה מהווה רישיון לעסוק בתחום. כמו כן, לפני שאתם נרשמים לקורס חוקרים פרטיים דרושים שני אלמנטים שעליכם לברר מראש, א' שמוסד הלימודים מוכר על ידי משרד המשפטים לעניין זה וב' שתכנית הלימודים עולה בקנה אחד עם הוראות משרד המשפטים ולשכת החוקרים הפרטיים. ככלל, מי שמציע לימודי חקירות פרטיות לציבור הרחב גם עומד בתנאים האלה, אך זה לא שולל את העובדה שאתם רוצים לוודא את זה לפני שאתם הולכים להשקיע 100 שעות לימוד לטובת העניין.

לאחר שקיבלתם את הדיפלומה המקצועית, יהיה עליכם לעבור תקופת התמחות של 3 שנים במסגרת משרד חקירות. כמעט בכל משרד חקירות דרושים סטאז'רים לביצוע משימות זוטרות בתהליכי החקירות, משימות שמיועדות בדיוק להעניק לכם את הניסיון הנדרש לכם באופן מדורג עד להשלמת תקופת ההתמחות. לבסוף יהיה עליכם לעבור בהצלחה בחינה של משרד המשפטים ורק לאחר שתעברו את כל השלבים הללו בהצלחה, תוכלו לקבל רישיון חוקר פרטי ולהתחיל לעבוד בתחום באופן רשמי, בין במסגרת משרד חקירות עצמאי משלכם ובין כשכירים במסגרת משרד חקירות קיים.

 

האם נכון לפתוח משרד חקירות פרטי?

ובכן, נתחיל בכך: חוקרים פרטיים דרושים בכל עת בכל רחבי הארץ וקשה לחשוב על אזור בארץ בו לא קיים ביקוש כלל לחוקרים פרטיים. תחום החקירות הפרטיות הוא תחום פעיל מאוד, שצריך תמיד עוד כוח אדם איכותי ולכן עם השלמת כל תהליך ההכשרה, ההסמכה והרישוי, בהחלט תוכלו למצוא משרד חקירות שבו תוכלו להשתלב ולהתפתח כחוקרים פרטיים מובילים. יחד עם זאת, לרשותכם עומדת גם האופציה של הקמת משרד עצמאי משלכם והשיקול שאתם צריכים לעשות סביב מהלך זה הוא בעיקרו שיקול עסקי. הקמת משרד פרטי הוא תהליך שכרוך בהשקעה כספית, השקעת זמן ומשאבים רבים אחרים, רכישת לקוחות ובניית בסיס לקוחות, תשלום משכורות, שיווק, ניהול עסק וחשבונות וכן הלאה. אם אתם מרגישים שזה יכול להתאים לכם גם ובעיקר מנקודת המבט העסקית, אין שום סיבה שתמנעו זאת מכם. יחד עם זאת, בהקשר זה הדברים צריכים להיבחן בעיקר מנקודת מבט עסקית ופחות מנקודת מבט מקצועית. למעשה, מנקודת המבט המקצועית עליכם לקחת בחשבון שיהיה עליכם לרכוש לא מעט יכולות טכנולוגיות ומתודולוגיות שמיושמות כיום על ידי השחקנים בשוק ושבלעדיהן לא באמת תוכלו להתרומם ולהפוך לשחקן מרכזי בשוק. כפי שאמרנו קודם לכם, בכל משרד חקירות דרושים מעת לעת חוקרים חדשים, אבל אם אתם רוצים להיות אלה שמפרסמים מודעות על חוקרים פרטיים דרושים לעבודה במשרד חקירות, גם זאת אפשרות שעומדת בפניכם, כמובן מרגע שהפכתם לחוקרים פרטיים מורשים.

ובכן, השאלה פה היא בעיקרה שאלה עסקית ולא שאלה מקצועית. ככלל, לאחר שתשלימו את כל תהליכי ההכשרה, ההסמכה והרישוי שלכם בתור חוקרים פרטיים, תוכלו להשתלב בלא מעט משרדי חקירות פרטיות ומודיעין ברחבי הארץ, כך שקשה לחשוב על חוקר פרטי מורשה שנותר ללא עבודה. יחד עם זאת, יש לכם גם את האפשרות להקים משרד חקירות פרטי משלכם ובמקרה כזה, עליכם לקחת בחשבון לא רק את ההיבטים המקצועיים של עולם החקירות הפרטיות, אלא גם את ההיבטים העסקיים של הקמת עסק חדש, בניית בסיס לקוחות, שיווק, ניהול חשבונאי ואדמיניסטרטיבי, תשלום משכורות וכן הלאה. זוהי כמובן אופציה שעומדת בפניכם וייתכן מאוד שהיא האופציה המתאימה ביותר עבורכם, אבל ההחלטה סביבה צריכה להתקבל מנקודת מבט עסקית ופחות מנקודת מבט מקצועית.

בהקשר זה, שימו לב שעולם החקירות הפרטיות המודרני מתבסס על כלים טכנולוגיים ומתודולוגיים מתקדמים מאוד ועל מנת להתחרות עם שחקנים אחרים בשוק, יהיה עליכם להשקיע לא מעט ברכישת היכולות הנדרשות ובצבירת ניסיון. אם יש לכם מקום טוב להתחיל, לקוח שיכול לספק לכם מספיק עבודה בתחילת הדרך, זאת בהחלט יכולה להיות אפשרות אטרקטיבית על פני חיפוש מודעות דרושים חוקרים פרטיים, אבל שוב, את הדברים אתם צריכים לבחון מתוך שיקולים של סיכונים עסקיים ויכולת הקמה וניהול של עסק כגוף רווחי שפרט למטרותיו המקצועיות, צריך גם לעמוד במטרות פיננסיות.

מה נדרש מכם בכדי להפוך לחוקרים פרטיים?

בכדי להיכנס אל לוחות המודעות ולהתחיל לחפש מודעות דרושים חוקרים פרטיים, עליכם להשלים תחילה תהליך הכשרה רשמי שנמשך בדרך כלל 100 שעות אקדמיות ונלמד במוסדות לימוד גבוהים בשיתוף פעולה עם לשכת החוקרים הפרטיים. חשוב מאוד שאת ההכשרה תעברו במוסד שמאושר על ידי הלשכה ושתכנית הלימודים שלו מאושרת אף היא. לאחר סיום הלימודים, תוכלו לקבל דיפלומה של חוקר פרטי, אך לא מדובר ברישיון לעסוק בעולם החקירות הפרטיות. בכדי להפוך לחוקרים פרטיים תצטרכו להשלים תקופת התמחות של 3 שנים במשרד חקירות פרטיות וכן לעבור את הבחינה של משרד המשפטים לחוקרים פרטיים. רק לאחר שתסיימו את כל השלבים הללו, תוכלו להתחיל לעיין במודעות דרושים חוקרים פרטיים או לחילופין לפתוח לעצמכם משרד חקירות פרטיות עצמאי משלכם.

 

האם אפשר להיכנס לתחום חוקרים פרטיים ללא רקע קודם?

התשובה היא בהחלט כן. חקירות פרטיות הוא תחום שההצלחה בו קשורה לידע המקצועי, להשכלה הרשמית ולמידת ההשקעה, אך גם ובעיקר לאופי, לכישרון וליכולות אישיות. על אף שישנם חוקרים פרטיים רבים שהגיעו לתחום ממסגרות החקירות המשטרתיות והצבאיות, היתרון המובנה של חוקרים אלה הוא יתרון הניסיון בלבד. אם יש לכם את היכולות, את האופי ואת הכישרון הנדרשים, תוכלו בהחלט לכבוש את השוק ולהציע רמה גבוהה מאוד של שירות לכל מי שמעוניין בכך. הניסיון כמובן יסייע לכם ככל שתצברו יותר ממנו, אבל יכולות אישיות, חשיבה יצירתית, השקעה בכלים טכנולוגיים ומתודולוגיים ופיתוח כלים עצמאיים שיכולים לשפר את עבודת החקירות, יכולים להפוך כל אחד לחוקר פרטי מוביל בשוק.

אחד היתרונות של חוקרים פרטיים שמגיעים ממסגרות דומות קודמות, הוא היתרון של היכרות עם עולם החקירות ונגישות גבוהה ללקוחות פוטנציאליים. חוקרים אלה גם לא צריכים להשלים את כל תהליך ההסמכה וההכשרה הנדרש לקבלת רישיון חוקר פרטי, אבל זה לא אומר שכל מי שרוצה להפוך לחוקר פרטי צריך לעבור במשטרה או במשטרה הצבאית לשם כך. אם אתם אוהבים צדק, אם אתם אוהבים את עבודת האנליזה והפיצוח של האמת ואם יש לכם את תכונות האופי המתאימות לשם כך, אתם יכולים להפוך לחוקרים פרטיים מצטיינים ואולי גם הטובים ביותר בשוק, יותר מאשר חוקרים שהגיעו ממסגרות רשמיות.

 

האם חוקרים פרטיים משרתים רק את האזרח הפרטי או גם את הרשויות?

ככלל, חוקרים פרטיים הם חוקרים שמבצעים עבודות חקירה מחוץ למערכת הממשלתית והציבורית. משרד ממשלתי או רשות ציבורית כלשהי מחויבת להיעזר בגורמי החקירה הממשלתיים ובראשם המשטרה, בכדי לחקור אירועים הקשורים בפעילותה ובכלל. יחד עם זאת, חוקרים פרטיים דרושים גם בזירה הפוליטית בה פעילים גופים פוליטיים עצמאיים שאינם כפופים לרשויות החקירה הרשמיות של מדינת ישראל. כך למשל, חוקרים פרטיים עובדים הרבה מאוד עם מפלגות, עם מועמדים לתפקידים רשמיים וכן הלאה. ישנן גם קונסטלציות מסוימות בהן יכולה רשות ציבורית להיעזר בשירותיו של חוקר פרטי אם יש לכך הצדקה חוקית. ואחרי שאמרנו את זה, חוקרים פרטיים דרושים אכן בעיקר במגזר הפרטי, אבל לא רק על ידי אנשים פרטיים. עבור מרביתנו, התפיסה היא שחוקרים פרטיים עסוקים בעיקר במעקב אחרי בני או בנות זוג שבוגדים, אבל זהו מיתוס חסר בסיס. בפועל, חוקרים פרטיים עובדים הרבה מאוד עם גופים עסקיים גדולים, אוספים מודיעין עסקי ומבצעים חקירות שיכולות לסייע לגורם עסקי כלשהו לקבל החלטות טובות יותר, או להתמודד עם מתחרים שסוטים מדרך החוק. ככלל, לכל אדם יש את הזכות לפתוח בחקירה בכל נושא שהוא רואה לנכון, כל עוד הכל מתבצע במסגרת החוק. לשם ביצוע חקירות אלה דרושים חוקרים פרטיים מקצועיים שמבצעים את עבודת החקירה הספציפית עבור הלקוח המזמין אותה. הלקוח הזה יכול להיות כל אדם, כולל אדם בעל תפקיד ציבורי ממשלתי רשמי.

 

 

האם יש פרנסה ראויה בתחום חוקרים פרטיים?

ובכן, התשובה היא בהחלט כן. מן הסתם, בעולם הקפיטליסטי המודרני אין שום הבטחה לאף אחד באף מקצוע, אבל ככלל, עולם החקירות הפרטיות הוא עולם שיש פה המון פוטנציאל עסקי וכלכלי. אם תבחרו במסלול של חוקרים שכירים תוכלו למצוא אינספור מודעות חוקרים פרטיים דרושים ואפשר בהחלט להניח שכבר מהרגע בו תקבלו את הרישיון, לא תצטרכו להיות מובטלים אפילו יום אחד. כמו כן, גם אם תבחרו להקים עסק עצמאי משלכם, יש בידיכם נכס חשוב בדמותו של רישיון החוקר הפרטי, שמהווה מעין חסם כניסה לגורמים חדשים בשוק. מאחר והעולם המודרני כולו עובר תהליך של משפטיזציה והמודיעין הופך לכלי חשוב מאוד לא רק בשדה הקרב הצבאי, אלא גם בזה הכלכלי, אפשר להניח שגם כחוקרים שכירים וגם כבעלי משרד עצמאי משלכם, לא תחסר לכם עבודה בתחום והתמחור הוא גבוה יחסית, כך שבהחלט תוכלו לצפות לפרנסה יפה ואפילו יפה מאוד בתחום זה.

אתם רק צריכים לוודא שהתחום הזה מתאים לכם, שיש לכם את הכלים להתנהל בתוכו בצורה תחרותית, להשיג את המטרות הנדרשות ללקוחות שלכם גם כשזה לא הכי נעים ולא הכי פשוט ולרכוש יכולות חדשות באופן מתמיד בכדי לשמור על הובלה תחרותית בתחום. אם יש לכם את כל אלה, תוכלו בהחלט לצפות לפרנסה יפה מאוד ואף להפוך לגורם מקצועי מוביל שעובד עם חברות עסקיות גדולות, עם מפלגות פוליטיות ואפילו עם גופים ציבוריים שונים בתחומים מאתגרים ומעניינים, שפרנסה גדולה בצדם. חוקרים פרטיים דרושים תמיד ובכל מקום ולכם רק נותר להשלים את תהליך ההכשרה והרישוי כדי ליהנות מכך.

 

מחירון איתור אמצעי ריגול

סוג הבדיקהמחיר
מחיר עבור האזנות לטלפון נייד1,000-2,700 ש“ח
מחיר עבור האזנות סתר בדיר, בית או משרד - המחיר נקבע לנכס של עד 100 מ“ר וכולל בדיקה פיזית1,000-3,200 ש“ח
מחיר עבור גילוי אמצעי ריגול בנכס עד 100 מ“ר באמצעות שימוש במכשור מתקדם כולל בדיקה אלחוטית2,800-8,000 ש“ח
מחיר בדיקת ריגול על גבי מחשב2,200-5,500 ש“ח
מחיר בדיקת ריגול ברכב עם או ללא פירוק1,200-3,200 ש“ח

מחירון איתורים חוקר פרטי

סוג האיתור הערותטווח מחירים
מחיר איתור רכבים (לא כולל תפיסה של הרכב)700-1,800 ש“ח
מחיר איתור רכבים(כולל תפיסה של הרכב+מחיר הגרר)2400-6,300 ש“ח
מחיר איתור בעלים כולל הוכחה של שימוש בכלי הרכבהמחיר עבור בין 2-4 ימי עבודה של החוקר וכולל בין 4-6 שעות עבודה ביום180-600 ש“ח
מחיר איתור של כתובת מגוריםהמחיר לא כולל יציאה לשטח180-600 ש“ח
מחיר איתור של כתובת מגוריםאיתור מודיעין כולל מעקב, יציאה לשטח וביצוע תצפיות180-600 ש“ח
מחיר איתור טלפון380-1,200 ש“ח
מחיר איתור מידע ללא סודיות700-1,400 ש“ח
מחיר איתור פשוט של בעל חובללא שימוש באמצעים מיוחדים250-600 ש“ח
מחיר איתור מורכב של בעל חובכולל אמצעים מיוחדים700-2,000 ש“ח

מחירון חקירות כלכליות, מסירות משפטיות וחקירות פרטיות

סוג החקירה/מסירההערות טווח מחירים
מחיר חקירה כלכלית בסיסית פשוטהכולל מציאה של רכב, מגורים ומקום עבודה 1,400-4,200 ש“ח
מחיר חקירה כלכלית המשלבת מידע מודיעיניכולל בדיקה של חובות, מצב משפטי של הנחקר, ביטוחים וניתוח פיננסי מעמק3,800-12,000 ש“ח
מחיר מסירה משפטית כולל מעקבים, איתורים ותיעודים380-1,200 ש“ח
מחיר מסירה משפטית לא כולל איתורים, כולל תיעודים של המסירה220-700 ש“ח
מחיר שעת מעקב עבור חוקר פרטי עד 2 חוקרים לשעת מעקב300-700 ש“ח
מחיר פגישה עם חוקר פרטי לצורכי ייעוץפגישה באורך של שעה, במידה והתיק יצא לפועל, לעתים שעת עבודה זו תקוזז מהעלות הסופית של החקירה280-700 ש“ח
מחיר חקירה פרטית סיכון גבוהתוספת למחיר הכללי500-1200 ש“ח
מחיר חקירה פרטית למעקב בן זוגמחיר לשעת עבודה עבור חוקר פרטי280-700 ש“ח
מחיר הוצאות רכב עבור חקירה פרטית, מחיר לקילומטר4-9 ש“ח
מחיר בדיקת פוליגרף700-1,900 ש“ח
מחיר לחוקר פרטי עבור שימוש ברחפןלשעת עבודה1,800-6,000 ש“ח
חוקר פרטי בתחום בגידות בחיי הנישואין
אז מה היה לנו בכתבה:
מאמרים אחרונים שלנו
חוקר פרטי בחריש

  מעוניינים לרכוש את שירותיו של חוקר פרטי בחריש? כנראה יש כמה שאלות שאתם רוצים לקבל תשובה לפני כן. ביניהם איך למצוא חוקר פרטי טוב

חוקר פרטי בעומר

  מעוניינים לרכוש את שירותיו של חוקר פרטי בעומר? כנראה יש כמה שאלות שאתם רוצים לקבל תשובה לפני כן. ביניהם איך למצוא חוקר פרטי טוב

חוקר פרטי בתל-אביב

  מעוניינים לרכוש את שירותיו של חוקר פרטי בתל-אביב? כנראה יש כמה שאלות שאתם רוצים לקבל תשובה לפני כן. ביניהם איך למצוא חוקר פרטי טוב

פוליגרף בחריש

  בדיקת פוליגרף היא בדיקה שנועדה לקבוע את חקר האמת בעזרת חשיפת השקרים במהלך הבדיקה. במהלך בדיקת פוליגרף מחובר האדם שנמצא תחת הבחינה אל מכונה

התקשרו עכשיו!

רוצים מידע נוסף או הצעת מחיר משתלמת?

פשוט הכניסו את הפרטים שלכם בטופס המצורף ונציג חוזר אלייך בהקדם!