כמה עולה בדיקת פוליגרף?

אל תאכזבו את האינטואיציות שלכם! אין סוד שלא ניתו לגילוי!

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:

בשנים האחרונות זוכה בדיקת הפוליגרף לעדנה רבה מלא מעט כיוונים. אם בעבר נבחן מעמדה של הבדיקה על פי היכולת שלה לשמש כראיה קבילה בבית משפט, הרי שהיום הפכה בדיקת הפוליגרף לכלי בעל חשיבות ראשונה במעלה בכל הקשור לניהול מערכות יחסי עבודה, סודיות, בטחון ומשפט. הסיבה לכך היא מאוד פשוטה: זהו הכלי המדעי היחיד שעומד לרשותנו בכדי לברר את האמת כשאין לנו כל דרך אחרת לחקור אותה או כשהדרך לחקור אותה היא לא ריאלית עבורנו. זהו גם הכלי היחיד שמאפשר לנו לבסס עמדה לגבי אמת או שקר בצורה מאוד מהירה ומיידית. אז מה זה בדיוק בדיקת פוליגרף? איך זה עובד? באילו מקרים ניתן ונכון להיעזר בה? מי מבצע את הבדיקה? האם אפשר לזייף בדיקת פוליגרף? כמה עולה בדיקת פוליגרף? את התשובות לכל השאלות הללו, תוכלו למצוא ממש כאן בשורות הבאות.

 

אז מה זה בדיקת פוליגרף ואיך זה עובד?

המילה פוליגרף מקורה ביוונית ומשמעותה רב-רישום (פולי-רב, גרף-רישום). מהשם הזה בטח ובטח שלא היינו יכולים לדעת מה משמעותהבדיקה הזאת, אז פשוט נסביר שבדיקת פוליגרף היא בדיקה שמיועדת לקלוט ולתעד את התגובות הפיזיולוגיות שעליהן אנחנו לא יכולים לשלוט (תגובות בלתי רצוניות), בכדי לבחון האם אנחנו דוברי אמת או דוברי שקר. מכאן למעשה מגיע הכינוי המוכר שניתן למכשיר באמצעותו מבוצעת הבדיקה – מכונת אמת. בדיקת הפוליגרף מתחילה בחיבור חיישנים לגופו של האדם הנחקר. חיישנים אלה מיועדים למדוד מדדים פיזיולוגיים שונים כמו דופק, טמפרטורה, לחות בעור וכן הלאה. החיישנים מחוברים למכונה שכל תפקידה הוא לתעד את המדדים השונים שמתקבלים מהחיישנים.

לאחר החיבור לחיישנים, שואל החוקר את הנחקר מספר שאלות שהתשובה עליהן היא פשוטה וידועה גם לחוקר. למשל "האם השם שלך הוא יוסי?", "האם אתה גבר?", "האם נולדת בשנת 1980?" וכן הלאה. חלק מהשאלות נשאלות בצורה שבה הנחקר יאשר את אמיתותן באמירת הן וחלקן בצורה שבה הנחקר ישלול את אמיתותן באמירת לאו. שלב זה נועד "לסנכרון" המכונה לנחקר ולחוקר. זה השלב בו יכול החוקר למדוד את המדדים הפיזיולוגיים של הנחקר כאשר הוא דובר אמת.

לאחר סנכרון המכשיר מתחיל החוקר להציג בפני הנחקר שאלות בנושא שסביבו נדרשת החקירה ובכל פעם שהנחקר עונה על השאלה, מתועדים המדדים שלו. אם הנחקר עונה אמת, המדדים שלו יהיו דומים לאלו שנמדדו בשלב הסנכרון. אם הוא דובר שקר, ניתן יהיה לזהות חריגה פתאומית במדדי הגוף. האדם יזיע יותר, הדופק שלו יעלה והנשימה שלו תואץ לאור החשש הפנימי שלו מכך שהוא משקר. בסוף החקירה יאספו כל הממצאים, יבוצע ניתוח שלהם ותינתן מסקנה סופית. המסקנה הסופית לא תמיד חד משמעית. לעיתים ניתן לקבוע חשד לשקר או חשד לאמת. לפעמים ניתן לקבוע שלא נמצאו ממצאים לשקר ולפעמים ניתן לקבוע שנמצאו ממצאים לאמת ולהיפך.

עשוי לעניין אתכם: כמה עולה לשכור חוקר פרטי?

 

 

למה משמשת הבדיקה?

ובכן, בדיקת פוליגרף מתאימה לכל מקרה בו אנחנו רוצים לחקור נושא מסוים או לברר האם אדם מסוים הוא דובר אמת בטענותיו ואנחנו רוצים לעשות זאת בצורה מהירה, זולה ואלגנטית. פה אולי גם נכנסת השאלה של כמה עולה בדיקת פוליגרף. בגדול מדובר על מחיר שנע סביב ה-1,000 שקלים לבדיקה פרטית וסביב 450 שקלים לבדיקה תעסוקתית (שמייד נפרט לגביה). עלות זו היא עלות נמוכה הרבה יותר מכל חקירה שניתן לבצע והיא מאפשרת לכם גם לקבל תשובה מיידית. באופן ספציפי, בדיקת פוליגרף מבוצעת בתהליכים משפטיים פליליים ואזרחיים כאחד כאשר אנחנו רוצים לבדוק את אמיתות טענותיהם של חשודים או עדים, במערכות ארגוניות בהן אנו רוצים לברר האם אדם מחזיק שלדים כלשהם בארון לפני שאנחנו מקדמים אותו לדרגה בכירה, במקרים בהם אנו רוצים לבדוק את יושרו של אדם לפני שאנו מעניקים לו סיווג בטחוני ובכל מקרה שבו אנו רוצים לחקור אירוע שהתרחש בארגון או בכלל.

אחד מהשימושים הפופולאריים כיום בבדיקת פוליגרף הוא פוליגרף תעסוקתי. פוליגרף תעסוקתי היא כל בדיקת פוליגרף שמתבצעת בקשר לעבודתו של אדם – לפני גיוס לעבודה, לפני קידום, בדיקה שוטפת בכדי לוודא שהעובד נאמן לארגון ושומר על סודיות וכאשר מתרחש אירוע בארגון שכדי לברר אותו יש לחקור את העובד. פוליגרף תעסוקתי היא בדיקה שמתבצעת בדרך כלל בתדירות חוזרת ועבור כמות גדולה של עובדים בתוך הארגון ולכן מאחר ומה שמעניין אתכם זה כמה עולה בדיקת פוליגרף, כדאי לדעת שככל שהארגון מזמין יותר בדיקות, כך הוא יוכל ליהנות ממחיר נמוך יותר פר בדיקה.

מי מבצע בדיקות פוליגרף?

בדיקות פוליגרף מבוצעות היום על ידי משרדי חקירות פרטיות ועל ידי מכונים פרטיים המתמחים בביצוע בדיקות פוליגרף. מן הסתם, לא כל אחד יכול פשוט לקנות מכונת פוליגרף ולהתחיל לבצע בדיקות לכל דורש. ביצוע בדיקות פוליגרף דורש לימודים רשמיים והסמכה בתחום בדיקות הפוליגרף. במקרים מסוימים יהיה הבודק גם חוקר מוסמך ומורשה ולעיתים גם בעל רקע בחקירות בגופים ממשלתיים. אלו הם למעשה המקרים שאותם אנחנו רוצים לאתר כאשר אנחנו מחפשים גורם מקצועי לביצוע הבדיקה, וזה עוד לפני שאנחנו בודקים כמה עולה בדיקת פוליגרף.

במילים אחרות, ישנה חשיבות רבה לכך שהגורם המבצע את הבדיקה יהיה גורם מקצועי מומחה, לא רק בתפעול המכשיר וביצוע הפרוצדורה של תשאול הנחקר, אלא גם ובעיקר בפענוח התוצאות. בניגוד לתפיסה הרווחת, למכשיר הפוליגרף לא כל כך קלה לאתר דוברי שקר. אנשים שהם דוברי שקר הם אנשים שבדרך כלל קל להם גם יותר לשקר. אנשים תמימים וישרי דרך יראו מדדים ברורים בבדיקה, אבל אנשים שמלכתחילה משקרים ונכנסים לבדיקה בידיעה שהם עומדים לשקר בה, הם אנשים שגם יהיה קשה יותר לאתר אצלם את השקר. על כן, במקרים רבים ממצאי הבדיקה לא יראו לנו חריגות כאלה שנוכל במבט אחד להסיק מסקנות. לשם כך נדרש איש מקצוע שיודע לקרוא את הממצאים, לנתח אותם ולא פחות מכך גם לשאול את השאלות הנכונות, לשאול אותן בצורה הנכונה ובעצם "להוביל" את הנחקר להיכן שהוא, החוקר, מעוניין להביא אותו. זה דורש למשל חזרה על אותה שאלה בווריאציות שונות, זה דורש על מעבר חכם משאלה לשאלה, על שילוב שאלות טריוויאליות לצד שאלות קריטיות וכן הלאה. לכל אלה נדרשת רמה גבוהה של מקצועיות וניסיון מקצועי רב.

מכל הסיבות האלה, עוד לפני שאתם מבררים כמה עולה בדיקת פוליגרף, אתם רוצים לבחון את המוניטין של המשרד, לבדוק את הרקע והניסיון שלו בעולם החקירות ובעולמות משיקים וכדאי מאוד שגם תוכלו לקבל המלצה או חוות דעת מקצועית. המלצה כזאת תוכלו לקבל מכל חבר, שכן, מכר או קרוב משפחה שבעצמו מבצע למשל בדיקות פוליגרף לעובדיו. חוות דעת מקצועית תוכלו לקבל מאנשים מעולם החקירות הפרטיות, הגרפולוגיה, עורכי דין ואנשי משפט, שמכירים את התחום ויכולים להמליץ לכם מנקודת מבט מקצועית, על גורם מקצועי שאפשר לסמוך על הבדיקות שלו ואפשר גם לצפות לתוצאות מהימנות – והרי זה מה שבאמת חשוב עוד לפני השאלה כמה עולה בדיקת פוליגרף – שהתוצאות תהיינה מהימנות והאמת תצא לאור.

פוליגרף הוא מכשיר שמטרתו היא לזהות שקרים. השימוש במכשיר נעשה בעיקר בחקירות פליליות, אך גם במבדקי תעסוקה ובאבטחה משתמשים בו לעתים. מה הוא המכשיר וכיצד עובד? על כך נרחיב במאמר הבא.

ראו גם: חוקר פרטי השוואת מחירים.

בדיקת פוליגרף- מה הוא מכשיר הפוליגרף?

מכשיר הפוליגרף הוא מכשיר המסייע לזיהוי שקרים. מקור שמו מיוונית ופירושו רב רישופ (פולי- הרבה גרף- רישום).
למעשה המכשיר קולט תגובות פיזיולוגיות של האדם הנבדק, כדי להבין אם הוא משקר או לא.
המכשיר מתרגם את התגובות האלה לידי רישומים גראפיים, וכך מומחה הפוליגרף יכול להבדיל בין אמת לשקר. התגובות הפיזיולוגיות של הנבדק, נובעות ממערכת העצבים האוטונומית, לכן אינן ניתנות לשליטה על ידי הנבדק. אם הבודק לא יהיה מומחה בבדיקת הפוליגרף, יהיה קל יותר לשקר לו.
מכשיר הפוליגרף מצריך תהליך פסיכופיזיולוגי מורכב שמחייב שילוב של מכשיר תקין, מומחה פוליגרף שעבר הכשרה מתאימה והליך בדיקה מלא.

כיצד מתבצע הליך בדיקת פוליגרף? 

על מנת לבצע בדיקת פוליגרף כראוי, יש קודם כל להכיר את הנושא הנבדק על כל צדדיו.
ניסוח השאלות שיישאלו בבדיקה יכול להבדיל

 

בין בדיקה טובה לבדיקה לא טובה. ככל שהבודק יכיר את החומר טוב יותר ויידע לשאול שאלות מדויקות יותר, כך גילוי האמת יהיה נכון יותר. לאחר מכן יש לבצע שיחה מקדימה עם הנבדק. בשיחה זו הנבדק יענה על שאלות שקשורות למצבו הבריאותי והנפשי על מנת לאבחן האם הוא כשיר לעבור בדיקת פוליגרף. לאחר השיחה המקדימה, הנבדק יציג את גרסתו לבדיקה ומדוע הגיע להיבדק. עכשיו מגיע שלב הבדיקה עצמה שלמעשה מורכבת משאלות. השאלות יהיו קצרות וברורות. כמו כן, השאלות חייבות להיות כאלה שהתשובה עליהן היא חד משמעית והתשובות עליהן יהיו כן או לא. לאחר שלב השאלות יגיע שלב ניתוח התוצאות. ייבחנו ההבדלים בין התגובות לשאלות המהות לשאלות הביקורת. אילו התגובות חזקות יותר לשאלות המהות הנבדק כנראה משקר, ואילו התגובות חזקות יותר לשאלות הביקורת הנבדק דובר אמת. במידה והתגובות דומות התוצאות יהיו לא החלטיות.

שאלות רלוונטיות (מהות)

 

שאלות ישירות על נושא הבדיקה. חשוב ששאלות אלה ינוסחו באופן ענייני והוגן. הנבדק יקבל את רשימת השאלות הרלוונטיות מראש כדי לעבור עליהן כמה פעמים לפני החיבור למכשיר הפוליגרף. מעבר על השאלות לפני הבדיקה נועד להקטין את רמת הלחץ של הנבדק כשיישמע את השאלות בפעם הראשונה. כך, הנבדק יודע לקראת מה הוא בא ואם דובר אמת, יילחץ משמעותית פחות.

עשוי לעניין אתכם: בלש פרטי בגידות.

שאלות השוואה (ביקורת)

שאלות ההשוואה נועדו על מנת לייצר רגשות אשם בנבדק. השאלות לא יהיו קשורות לנושא הבדיקה עצמו. מטרתן בעיקר לעורר אי נוחות אצל הנבדק וכך להעלות את רמת האמינות. בודק הפוליגרף ידגיש את חשיבותה של אמירת האמת כולה. יישאלו שאלות כמו- האם אי פעם לקחת משהו שאינו שייך לך, אפילו עט?

שאלות סרק

שאלות אלה הן שאלות שהתשובה עליהן ידועה ולנבדק אין סיבה לשקר. שאלות כמו שם הנבדק, כתובת מגוריו, שם אשתו, מספר ילדיו ועוד. לעתים, ייתכן מצב בו יבקשו מהנבדק לשקר לגבי חלק משאלות הסרק. על ידי כך, ניתן להגביר את האמון של הנבדק בבדיקה ואת אמינות התשובות שלו לשאלות הקודמות. שאלות הסרק לא ייחשבו בתהליך ניתוח התוצאות ובבחינת מסקנות הבדיקה.

אופן השימוש במכשיר בזמן בדיקת פוליגרף

בזמן בדיקת פוליגרף יוצמדו לחזה הנבדק גלאי נשימות חזה, גלאי נשימות סרעפת, שרוול למדידת שינויים בלחץ הדם והדופק שיחובר ליד ימין, גלאי מוליכות חשמלית של העור, כלומר הזעה, שיחובר לשתי אצבעות ביד שמאל. כיום מודדים בנוסף לכף גם שינויים בזרימת הדם באצבע היד ותנועות שרירים באמצעות כרית.

בנוסף, עשוי לעניין אתכם: חוקר פרטי המלצות, איתור פושט רגל

מחירון איתור אמצעי ריגול

סוג הבדיקהמחיר
מחיר עבור האזנות לטלפון נייד1,000-2,700 ש“ח
מחיר עבור האזנות סתר בדיר, בית או משרד - המחיר נקבע לנכס של עד 100 מ“ר וכולל בדיקה פיזית1,000-3,200 ש“ח
מחיר עבור גילוי אמצעי ריגול בנכס עד 100 מ“ר באמצעות שימוש במכשור מתקדם כולל בדיקה אלחוטית2,800-8,000 ש“ח
מחיר בדיקת ריגול על גבי מחשב2,200-5,500 ש“ח
מחיר בדיקת ריגול ברכב עם או ללא פירוק1,200-3,200 ש“ח

מחירון איתורים חוקר פרטי

סוג האיתור הערותטווח מחירים
מחיר איתור רכבים (לא כולל תפיסה של הרכב)700-1,800 ש“ח
מחיר איתור רכבים(כולל תפיסה של הרכב+מחיר הגרר)2400-6,300 ש“ח
מחיר איתור בעלים כולל הוכחה של שימוש בכלי הרכבהמחיר עבור בין 2-4 ימי עבודה של החוקר וכולל בין 4-6 שעות עבודה ביום180-600 ש“ח
מחיר איתור של כתובת מגוריםהמחיר לא כולל יציאה לשטח180-600 ש“ח
מחיר איתור של כתובת מגוריםאיתור מודיעין כולל מעקב, יציאה לשטח וביצוע תצפיות180-600 ש“ח
מחיר איתור טלפון380-1,200 ש“ח
מחיר איתור מידע ללא סודיות700-1,400 ש“ח
מחיר איתור פשוט של בעל חובללא שימוש באמצעים מיוחדים250-600 ש“ח
מחיר איתור מורכב של בעל חובכולל אמצעים מיוחדים700-2,000 ש“ח

מחירון חקירות כלכליות, מסירות משפטיות וחקירות פרטיות

סוג החקירה/מסירההערות טווח מחירים
מחיר חקירה כלכלית בסיסית פשוטהכולל מציאה של רכב, מגורים ומקום עבודה 1,400-4,200 ש“ח
מחיר חקירה כלכלית המשלבת מידע מודיעיניכולל בדיקה של חובות, מצב משפטי של הנחקר, ביטוחים וניתוח פיננסי מעמק3,800-12,000 ש“ח
מחיר מסירה משפטית כולל מעקבים, איתורים ותיעודים380-1,200 ש“ח
מחיר מסירה משפטית לא כולל איתורים, כולל תיעודים של המסירה220-700 ש“ח
מחיר שעת מעקב עבור חוקר פרטי עד 2 חוקרים לשעת מעקב300-700 ש“ח
מחיר פגישה עם חוקר פרטי לצורכי ייעוץפגישה באורך של שעה, במידה והתיק יצא לפועל, לעתים שעת עבודה זו תקוזז מהעלות הסופית של החקירה280-700 ש“ח
מחיר חקירה פרטית סיכון גבוהתוספת למחיר הכללי500-1200 ש“ח
מחיר חקירה פרטית למעקב בן זוגמחיר לשעת עבודה עבור חוקר פרטי280-700 ש“ח
מחיר הוצאות רכב עבור חקירה פרטית, מחיר לקילומטר4-9 ש“ח
מחיר בדיקת פוליגרף700-1,900 ש“ח
מחיר לחוקר פרטי עבור שימוש ברחפןלשעת עבודה1,800-6,000 ש“ח
כמה עולה בדיקת פוליגרף?

אז מה היה לנו בכתבה:

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:
053-3536093 או 053-3533862

מאמרים אחרונים שלנו

חוקר פרטי בחריש

  מעוניינים לרכוש את שירותיו של חוקר פרטי בחריש? כנראה יש כמה שאלות שאתם רוצים לקבל תשובה לפני כן. ביניהם איך למצוא חוקר פרטי טוב

חוקר פרטי בעומר

  מעוניינים לרכוש את שירותיו של חוקר פרטי בעומר? כנראה יש כמה שאלות שאתם רוצים לקבל תשובה לפני כן. ביניהם איך למצוא חוקר פרטי טוב

חוקר פרטי בתל-אביב

  מעוניינים לרכוש את שירותיו של חוקר פרטי בתל-אביב? כנראה יש כמה שאלות שאתם רוצים לקבל תשובה לפני כן. ביניהם איך למצוא חוקר פרטי טוב

פוליגרף בחריש

  בדיקת פוליגרף היא בדיקה שנועדה לקבוע את חקר האמת בעזרת חשיפת השקרים במהלך הבדיקה. במהלך בדיקת פוליגרף מחובר האדם שנמצא תחת הבחינה אל מכונה

התקשרו עכשיו!

רוצים מידע נוסף או הצעת מחיר משתלמת?

פשוט הכניסו את הפרטים שלכם בטופס המצורף ונציג חוזר אלייך בהקדם!